NAVEGACIONS
Eren Infructuosos en el segle XVIII. A principi del segle XIX Fulton va crear una embarcació a vapor per a la navegació. L'aplicació del ferro va acabar per revolucionar la navegació. En el 1832 es va probar en el Canal de la Mànega i en 1838 es va posar en servei el primer paquetbot.
Els ferrocarrils
Va Ser creat per Robert Stevenson. L'èxit de la línia Liverpool-Manchester va desencadenar una febre en la construcció d'especulacions.
Conseqüències d'aquests avenços
Els nous avanços van permetre a l'agricultura trobar nous mercats i vendre a distància mercaderies fràgils.
Va permetre a les ciutats alimentar-se sense crisis.
Va possibilitar als industrials concentrar les seves empreses.
Els subministraments de carbó i matèria primeres es van realitzar en forma regular i a baix preu.
Per als viatgers, el preu d'un bitllet es reduïa a la meitat.
SEQÜÈNCIA DE LA REVOLUCIÓ DELS TRANSPORTS
Ferrocarril
1804: R.Trevithick va crear una locomotora de vapor.
1825: G.Stephenson va perfecccionar la locomotora de vapor de R.Trevithick.
1830: Va entrar en funcionament la primera linia de passatgers entre Liverpool i Manchester.
Vaixell de vapor
1803: R.Fulton va idear un vaixell amb una roda de pales moguda per una màquina de vapor.
1807: aquesta embarcació va efectuar la travessia entre New York i Albany pel riu Hudson.
1819: Un vaixell mogut també per la força del vapor, el Savannah va travessar l'Atlàntic.
1842: Un vaixell de vapor va fer la volta al món.
L'automòbil i l'avió
1885: K.Benz va utilitzar els motors de gasolina en els seus primers prototips d'automòbils.
1903: Els germans Wright van efectuar el primer vol en avió.
No hay comentarios:
Publicar un comentario